Ogłoszenie o naborze wniosków – Rządowy Program Ochrony Zabytków – druga edycja.
Gmina Dukla na podstawie Zarządzenia NR 129/23 Burmistrza Dukli z dnia 26.07.2023 r. ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie prac przy obiektach zabytkowych dla podmiotów posiadających tytuł prawny do zabytku znajdującego się na terenie gminy Dukla (ujętego w rejestrze zabytków lub w gminnej ewidencji zabytków) wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego.
Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków przeznacza się na pokrycie wydatków związanych z realizacją zadań inwestycyjnych w ramach następujących obszarów inwestycyjnych:
1) finansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r.
o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840) lub znajdującym się
w ewidencji zabytków wskazanej w art. 22 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, do którego tytuł prawny wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego posiada wnioskodawca lub jednostka organizacyjna zaliczana do sektora finansów publicznych, podlegająca wnioskodawcy;
2) udzielanie przez wnioskodawcę dotacji, o której mowa w art. 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, na nakłady konieczne, określone w art. 77 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami lub znajdującym się w ewidencji zabytków wskazanej w art. 22 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
Wnioski o dofinansowanie prac przy obiektach zabytkowych można składać w terminie
od 27 lipca do 31 lipca 2023 r. do godz. 15:00 osobiście w Urzędzie Miejskim w Dukli,
ul. Trakt Węgierski 11, 38 – 450 Dukla, pokój nr 111 (Biuro Obsługi Klienta), korespondencyjnie za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. prawo pocztowe. O przyjęciu wniosku decyduje data wpływu, a nie data stempla pocztowego.
Wnioskodawcy, którzy chcą ubiegać się o wsparcie z Rządowego Programu Ochrony Zabytków – edycja druga składają:
- wniosek o udzielenie dotacji wraz z wymaganymi załącznikami,
- oświadczenie o zabezpieczeniu udziału własnego,
- klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych,
- informację dot. pomocy publicznej.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu: tel. 13 43 29 189
Szczegóły dotyczące Rządowego Programu Odbudowy Zabytków:
https://www.bgk.pl/programy-i-fundusze/programy/rzadowy-program-odbudowy-zabytkow-edycja-druga/